Köpvillkor
- Om Skånejakt
- Företagets bolagsnamn är Skånejakt
- Företaget har sitt säte i Tågarp. Företagets postadress är Tågarpsvägen 241, 268 75 Tågarp.
- Företagets organisationsnummer är 691126-6002
- Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
- Beställning
- När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. När varan är skickad kommer du få ett mail med sändnings nummer på paketet.
- Har du beställt en vara mot postförskott och vars värde är över 25 000 kr kommer vi inte kunna skicka denna, detta då maxvärdet för postförskott är 25 000 kr. Du kommer då får ett mail om detta med andra alternativ
- OBSERVERA! Om du beställer som privatperson så kommer Klarna inte specificera momsen på ditt kvitto/faktura. Ska du ha momsen specificerad så måste du beställa som Företag när du går till varukorgen. Allt enligt svensk lag. Notera även att vissa frakt alternativ är momsfria
- Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].
- Leverans
- Våra normala leveranstider är 2-4 dagar dagar.
- Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].
- Om du inte har hämtat ut ditt paket så kommer vi debitera dig en avgift på 500 kr, har varan beställts mot postförskott kommer även postförskottsbeloppet att debiteras utöver dessa 500 kr, faktura kommer till din adress efter att vi återfått paketet i retur.
- Observera att alla varor kanske inte finns i lager. Åker du långväga för att hämta/köpa en specifik vara så ber vi dig kontakta oss först så varan finns hemma.
- Är varan skadad när du öppnar emballaget måste detta anmälas till oss inom tre (3) dagar efter att du mottagit varan.
- Har du fått fel vara måste detta anmälas till oss inom tre dagar efter att varan mottagits för att vi ska godkänna återköpet (varan ska naturligtvis vara oanvänd) . Har den felaktiga vara du fått ett större värde än den du beställt och betalat för kommer du att debiteras mellanskillnaden om du inte anmält den felaktiga leveransen och vi senare upptäcker detta.
- Då vi använder både Postnord och DHL så kan ditt paket komma med vilken som av dessa leverantörer, vi skickar med det billigaste alternativet
- Priser
- Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
- Vi reserverar oss för prisändringar bland annat orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
- Vid eventuella kampanjer så är det inte alltid vi vet om dessa förrän några dagar innan de träder i kraft. Ni som köpt en kampanjvara innan till ordinarie pris kommer endast att få priset reducerat till kampanjpriset om du beställt varan max sju dagar innan kampanjen börjar. Har du beställt vara åtta dagar innan kampanjstart kan vi inte göra något på priset. Observera att detta inte gäller vid special erbjudanden som till exempel Black Friday, Uppesittarkväll, eller andra liknande event.
Vid dessa event eller liknande, kommer vi inte att korrigera tidigare köpta varors pris - Vid de varor vi har prisgaranti på gäller följande, samt vi matchar priset
- Varan ska säljas av en svensk butik eller websida med svenskt organisationsnummer
- Varan ska finnas i lager i samma modell, färg, samt uppdatering hos jämförande företag, det får inte vara en beställningsvara eller finnas på fjärrlager eller liknande
- Priset gäller för ordinarie pris hos den andra leverantören, det vill säga det gäller inte för tillfälliga rabatter, öppningserbjudanden, lagerrensningar, rea varor, "specialrabatter" som köp två till rabatterat pris, samt liknande
- Jämförelsepriset ska finnas vid köptillfället (inte dagen efter eller liknande), samt även kunna dokumenteras av kunden vid detta tillfälle, om en fraktkostnad tillkommer från den andra leverantören ska detta inkluderas i priset
- Prisgarantin gäller endast för privatkunder och max 1 vara per kund
- Vid beställning ska en kommentar om detta lämnas i kommentarsfältet samt dokumentation ska mailas till oss vid samma tillfälle.
- Ångerrätt
- Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Observera att ångerrätten inte gäller de varor som har en plombering och som du brutit plomberingen på (all nattoptik samt värmeoptik är plomberade). De returnerad varorna SKA vara i originalskick, detta gäller även kartongen samt om varan ligger inplastad i kartongen. Är inte allt i originalskick kommer vi att betrakta varan som begagnad och inte betala ut fullt pris på returen.
- Vid utnyttjande av ångerrätt står kunden för returfrakten. Varan ska returneras med en spårbar försändelse samt vara paketerad så varan är skyddad samt att originalförpackningen INTE används som yttre emballage med tejp och fraktsedel påklistrad direkt på originalförpackningen. Vid enbart frankering med frimärken kommer vi inte ta något ansvar för om varan inte kommer i retur till oss.
- Ångerrätten gäller inte specialbeställda varor som vi inte har i lager.
- Man kan ladda ner en "Ångerblankett" på Konsumentverkets sida, eller klicka här. Skulle länken inte fungera finns blanketten hos Konsumentverket.
- Vill du returnera varor efter det att ångerrätten upphört att gälla och varan är använd, kommer vi att dra av en kostnad på minst 20%, detta då varan kommer att betraktas som begagnad när den returneras till oss och inte säljas till fullpris. Du kan endast returnera varor efter ångerperiodens slut efter att ha fått skriftligt godkännande av oss.
5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: - Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
- Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
- Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. I de fall förpackningen är skadad kommer vi att dra av en kostnad på återbetalningen.
- På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid skadad produkt eller emballage.
- Vi kommer inte att lösa ut varor mot postförskott.
5.2 Ångerrätten gäller inte vid: - Produkter som har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
- Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
- Specialtillverkad produkt/specialbeställd produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
- Special beställda varor som monterings detaljer från Apel/EAW, värmeenheter som vi inte lagerför som lagervara mm
- Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
.
- Reklamation och klagomål
- Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
- Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
- Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts, dock senast inom tre dagar efter att du mottagit varan.
- NNPO lämnar tre års garanti på sina varor, eventuell reparation samt service sker hos Skånejakt i Sverige
- I de fall du köper en vara på utförsäljning lämnar vi vanligen ingen garanti, detta om vi inte specifikt anger detta.
- Garanti på övriga nya produkter är ett år (om inget annat står på varan), observera att detta inte gäller förbrukningsvaror så som batterier mm. Om varan köps av ett företag för att säljas vidare och detta företag inte är upplagt som en återförsäljare hos oss, gäller ingen garanti på dessa varor
- Om kunden inte fått en vara att fungera tillfredställande, samt har haft extra kostnader för detta, som ammunition, fästen, bränslekostnader mm, kommer vi inte att stå för dessa extra kostnader. Kontakta oss direkt om en vara inte fungerar som den ska.
- Vad gäller de varor som har icke laddningsbara batterier kan det hända att dessa batterier är slut när varan kommer till kunden. Detta är inget vi kan göra något åt, då tillverkaren skickar med dessa batterier.
- Vad gäller laddningsbara batterier, samt varor med laddningsbara batterier, ska dessa underhållas på särskilt sätt och om det är fel på dessa vid leverans behöver vi veta detta inom 30 dagar för att det ska gå på garanti och inte handhavandefel. Vid laddning av batterier samt enheter ska detta alltid ske under uppsikt.
- Returnerade varor som belagts med avgift kommer inte att hämtas ut
6.1 Hur går du tillväga vid reklamation? - Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, order nummer och en beskrivning av felet.
- När vi lagt upp ett ärendenummer på varan kommer vi skicka er detta nummer samt en blankett att fylla i, Denna blankett MÅSTE skickas med varan till oss och inte separat med mail. Kommer varan utan detta så har vi svårt att se vem som har skickat in den och reparationen kommer ta längre tid, i vissa fall måste vi vänta tills kunden kontaktar oss för att veta vem som skickat in den.
- I de fall vi inte hittar något fel på varan kommer vi att debitera kunden den faktiska kostnaden för felsökning. I de fall vi provskjuter produkter kommer då kunden även att få stå för denna kostnad om det visar sig inte vara fel på produkten.
- Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
- Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
- Vid reparation gällande produkter som har utgått ur vårt sortiment kan reparationstiden bli längre än vanligt. I vissa fall kan varan inte repareras, detta då det inte längre finns reservdelar att tillgå för tillverkaren
- Ansvarsbegränsning
- Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
- Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
- Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
- Produktinformation
- Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning, eller varan kan ha ändrats något i utseende av leverantören.. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
- Tyvärr så är vi inte mer än mänskliga och felskrivningar kan uppstå. Vi försöker att lösa det de gånger det händer men ibland har vi ingen möjlighet till detta, exempelvis om en produkt har tagits bort ut vårt sortiment och vi detta har sålt ut den innan vi hinner ta bort det erbjudande vi eventuellt har haft.
- Information om Cookies
- Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
- Personuppgiftslagen
- Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204). Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Du kan som kund alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.
- All text och bilder tillhör Skånejakt och är copyrightskyddade.
- Vid tävlingar och liknande äger Skånejakt rätten att fritt utnyttja dessa i vår marknadsföring
- Ändringar till de Allmänna Villkoren
- Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
- Tvist och lagval
- I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden.se. arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
- Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
- Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.